Dieta na pamięć i koncentrację

dieta na pamięć i koncentrację

1. Jedz regularnie

Regularne spożywanie posiłków jest ważne, nie tylko po to, by zapewnić sobie odpowiednie tempo przemiany materii. Jedzenie co mniej więcej 3 godziny to także sposób na to, by zapobiec wahaniom poziomu cukru we krwi. To ustrzeże Cię przed nagłymi spadkami energii i sennością w ciągu dnia. Stałe pory posiłków mogą pomóc także w rozplanowaniu zadań do zrealizowania i skupieniu się na najważniejszych czynnościach. Jeśli brakuje Ci czasu na przygotowanie aż pięciu posiłków dziennie, doskonałym pomysłem będzie gotowanie kilku porcji jednocześnie, a następnie zamrożenie ich. Możesz również zamówić catering dietetyczny, a zaoszczędzony w ten sposób czas przeznaczyć na realizację wyznaczonych celów.

2. Spożywaj produkty bogate w magnez

Magnez słynie z tego, że poprawia koncentrację i pamięć. Producenci suplementów diety kuszą nas tabletkami, które mają wspomóc pracę umysłową i proces uczenia się. Jednak znacznie lepszym rozwiązaniem niż sięganie po sztuczne suplementy, jest włączenie do diety produktów, które są naturalnymi źródłami tego pierwiastka. Magnez znajdziemy między innymi w kakao, bananach, orzechach włoskich, natce pietruszki, kaszy gryczanej, oraz wszelkich warzywach strączkowych i zielonych warzywach liściastych. Należy pamiętać, że mocna kawa i herbata utrudniają jego wchłanianie, a w towarzystwie witaminy B6 jest łatwiej przyswajalny.

dieta na pamięć i koncentrację

3. Nie bój się węglowodanów

Wiele osób na diecie odchudzającej znacznie ogranicza lub zupełnie rezygnuje z węglowodanów. Tymczasem cukry są paliwem dla naszego mózgu, a ich niedobór może znacznie zaburzyć prawidłową pracę tego narządu. Jeśli wykonujemy pracę umysłową, powinniśmy zadbać o to, by codziennie spożywać odpowiednią ilość cukrów. Nie chodzi bynajmniej o przetworzone słodycze, lecz o świeże owoce, które zapewnią nam witalność oraz o węglowodany złożone, do których należą między innymi pieczywo razowe, pełnoziarniste makarony, dziki ryż, ziarna zbóż i wszelkiego rodzaju kasze. Cukier z tych produktów uwalniany jest stopniowo, dzięki czemu nie powodują one gwałtownych przypływów i spadków energii, a nasz organizm może lepiej ją wykorzystać.

4. Pobudź się do działania

Chyba każdy słyszał o pobudzającym i psychostymulującym działaniu kawy. Oprócz doskonałego smaku i aromatu, ten napój pomaga nam się rozbudzić i usunąć znużenie. Ma jednak pewną wadę: wypłukuje magnez i utrudnia wchłanianie żelaza z pożywienia, a minerały te są niezbędne, by nasz mózg funkcjonował prawidłowo. Świetną alternatywę dla kawy stanowi yerba mate. To napój o podobnym działaniu – również pobudza, likwiduje znużenie i rewitalizuje. Nie tylko nie wypłukuje magnezu, lecz także sam go zawiera. Yerba mate to również bogactwo przeciwutleniaczy i karotenoidów, a przez ludy zamieszkujące Amerykę Południową uważana jest od wieków za naturalny antydepresant.

5. Ruszaj się

Ruch i wypoczynek na świeżym powietrzu są niezbędne dla prawidłowego działania układu nerwowego. Jeśli pracujesz przy biurku, postaraj się zapewnić sobie codzienną dawkę aktywności. Już kilkunastominutowy spacer pomoże Ci się zrelaksować, dotlenić i rozładować stres.

Składniki do diety wysokotłuszczowej: mięso i olej
Porady dietetyka
10.04.2024

Dieta wysokotłuszczowa – zalecenia, efekty oraz jadłospis

W standardowej, zdrowej i prawidłowo zbilansowanej diecie tłuszcz stanowi ok. 1/3 wszystkich kalorii. Jeszcze parę lat temu królował mit, że to właśnie tłuszcz odpowiada za gromadzenie się tkanki tłuszczowej, więc wiele odchudzających się osób ograniczało ten składnik w diecie. Na szczęście obecnie tłuszcz nie wzbudza już lęku, a niezwykle popularne stały się diety wysokotłuszczowe. Jakie są zalecenia i efekty diety bogatej w tłuszcze i czy taki sposób żywienia ma sens?

Dieta wysokotłuszczowa – zalecenia, efekty oraz jadłospis
Jedzenie i waga (dieta 800 kcal)
Przepisy, Ciekawostki
09.04.2024

Dieta 800 kcal – na czym polega? Efekty oraz przykładowy jadłospis

Dieta 800 kcal to restrykcyjny plan żywieniowy, który zyskał popularność jako sposób na szybką utratę wagi. Jego podstawą jest przede wszystkim drastyczne ograniczenie dziennej liczby kalorii. Czy taka dieta faktycznie działa? Jak wpływa na zdrowie i czy pomaga schudnąć w zdrowy i zrównoważony sposób? Sprawdzamy.

Dieta 800 kcal – na czym polega? Efekty oraz przykładowy jadłospis
Dietetyczka rozpisuje dietę
Ciekawostki
08.04.2024

Dieta zgodna z grupą krwi – jak wygląda w praktyce?

Każdego roku pojawiają się setki nowych teorii dotyczących tego, co jeść, aby szybko schudnąć, być zdrowszym i pełnym energii. Dietetycy wciąż zastanawiają się, dlaczego osoby, które szukają odpowiedzi na te i podobne pytania, nie przyjmują do wiadomości jednego słusznego rozwiązania — pełnowartościowej diety. Jakiś czas temu, na fali popularności dziwnych strategii dla zdrowia, pojawiła się dieta zgodna z grupą krwi. Czy faktycznie ma sens? Sprawdźmy!

Dieta zgodna z grupą krwi – jak wygląda w praktyce?

Sprawdź, jak smaczne może być odchudzanie

Catering dietetyczny WygodnaDieta.pl pozwala nie tylko tracić zbędne kilogramy, ale też jeść smacznie i zdrowo.

Wygodnadieta.pl (my) korzystamy z cookies i innych podobnych technologii
Jeśli zaakceptujesz wszystkie cookies, zapiszemy w Twoim urządzeniu cookies i inne pliki (ogólnie cookies) analityczne i marketingowe... więcej (w celu profilowanego marketingu). Jeśli odrzucisz wszystkie - zapiszemy tylko cookies techniczne, niezbędne dla działania naszych stron. Cookies możesz też ustawić samodzielnie (Ustawienia). Używamy cookies zgodnie z Polityką prywatności,... więcej
Ustawienia
Akceptuję