HACCP – Certyfikat messenger
Infolinia: 22 730 00 69 22 723 31 87 22 110 50 88
przepis na makaron ryżowy z indykiem
17.07.2019

Przepis na makaron ryżowy z indykiem i marchewką

Potrawy kuchni azjatyckiej zyskują w Europie coraz większą popularność. Ich wspólną cechą jest bogaty smak i niepowtarzalny aromat. Coraz większa dostępność typowych dla państw Wschodu składników sprawia, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby te orientalne smaki odtworzyć w domowych warunkach. Nasza propozycja to pyszny i prosty do przygotowania makaron ryżowy z indykiem podany z warzywami.

Makaron ryżowy

Makaron ryżowy jest wytwarzany z mąki ryżowej zarówno z białego jak i brązowego ryżu. Jego atutem jest fakt, że nie zawiera glutenu, dlatego mogą sięgać po niego osoby z celiakią i nietolerancją tego białka roślinnego. Makaron ryżowy jest też lekkostrawny, ponieważ charakteryzuje się niską zawartością błonnika pokarmowego. W niewielkich ilościach zapewnia witaminy z grupy B, a także składniki mineralne, jak magnez, potas, selen i żelazo. Dużą zaletą tego produktu jest błyskawiczny sposób przygotowania do spożycia. Makaron ryżowy nie wymaga bowiem gotowania. Wystarczy zalać go wrzątkiem i zostawić pod przykryciem na kilkanaście minut. Doskonale komponuje się z warzywami, rybami, delikatnym mięsem i aromatycznymi sosami.

Kiełki fasoli mung

Fasola mung jest jednym z najbogatszych odżywczo warzyw strączkowych. Nie bez powodu zaliczana jest do tak zwanych superfoods. Jej kiełki to zasobne źródło wielu witamin, składników mineralnych i antyoksydantów. Dostarczą witaminy A, E, C, K oraz tych z grupy B. Zapenwiają również składniki mineralne m.in. potas, cynk, wapń, żelazo, magnez, mangan i miedź. Dodawanie kiełków fasoli mung do posiłków zmniejsza ryzyko rozwoju chorób nowotworowych, poprawia odporność, pomaga regulować poziom cholesterolu we krwi, a także zadba o równowagę hormonalną organizmu.

Sezam czarny

To jedna z najstarszych znanych nam roślin oleistych i kolejny obowiązkowy składnik wielu tradycyjnych potraw kuchni azjatyckiej. Te drobne, czarne nasionka skrywają w sobie mnóstwo dobroczynnych dla zdrowia właściwości. Czarny sezam jest bogatym źródłem lecytyny, sezaminy (silny przeciwutleniacz), wapnia, żelaza, cynku i magnezu. To także skarbnica witamin A i E, nazywanych witaminami piękna i młodości oraz antyoksydantów spowalniających proces starzenia się organizmu i chroniących przed rozwojem nowotworów.

sezam, makaron ryżowy, sos sojowy - przepis na makaron ryżowy

Przepis na makaron ryżowy z indykiem i marchewką

Składniki:

  •  60 g makaronu ryżowego,
  •  100 g piersi z indyka,
  •  mała marchew lub pół dużej (ok 50 g),
  •  ćwiartka małej żółtej papryki(ok 50 g), 
  •  ćwiartka małej czerwonej papryki (ok 50 g),
  •  ćwiartka małej czerwonej cebuli (ok 30 g),
  •  łyżka kiełków fasoli mung,
  •  1/4 łyżeczki imbiru, 
  •  łyżeczka czarnego sezamu (5 g),
  •  kilka kropel srirachy do smaku,
  •  1 ząbek czosnku, 
  •  łyżeczka sosu sojowego ciemnego (5 ml).

Wykonanie: 
Makaron ryżowy przełóż do miski, zalej wrzątkiem, aby pokryć makaron. Przykryj miskę talerzem i zostaw pod przykryciem na około 5 minut. Cebulę pokrój w drobną kostkę, dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek i podsmaż, aż cebula się zeszkli. Następnie dodaj drobno pokrojoną paprykę i marchew. Podsmaż jeszcze przez chwilę, aż warzywa zaczną robić się miękkie. Następnie dodaj pokrojoną pierś z indyka, sos sriracha, sos sojowy i imbir. Dolej odrobinę wody (ok 20 ml) i duś całość przez około 10 minut, mieszając od czasu do czasu. Makaron odsącz z wody i dodaj go do gotowych już warzyw i indyka. Całość wymieszaj. Przed podaniem posyp ziarnami czarnego sezamu i udekoruj kiełkami fasolki mung.

×