25.05.2018

Dieta a cellulit

dieta a cellulit

Cellulit to zmiany w obrębie skóry właściwej i tkanki podskórnej. Spowodowane są zaburzeniami w krążeniu krwi i limfy. Przyczyniają się one do niedotlenienia tkanki, utrudniają usuwanie toksyn i spalanie tłuszczu oraz prowadzą do powstawania obrzęków.

Spis treści:

  1. Czym jest cellulit?
  2. Przyczyny powstawania
  3. Dieta w walce z cellulitem - co należy wyeliminować?
  4. Czego nie powinno zabraknąć?
  5. Ruszaj się!

Czym jest cellulit?

Cellulit to zmiany w obrębie skóry właściwej i tkanki podskórnej. Spowodowane są zaburzeniami w krążeniu krwi i limfy. Przyczyniają się one do niedotlenienia tkanki, utrudniają usuwanie toksyn i spalanie tłuszczu oraz prowadzą do powstawania obrzęków.

Problem ten pojawia się zaraz po okresie dojrzewania i często nasila się w czasie ciąży, podczas karmienia piersią, antykoncepcji hormonalnej i menopauzy. Jego widoczność może zwiększać się także wraz z wiekiem – winna jest temu utrata elastyczności przez włókna kolagenowe w skórze.

Przyczyny powstawania

Przyczyny występowania „skórki pomarańczowej” mogą być różne: od genów, poprzez zaburzenia hormonalne, aż do niewłaściwej diety i siedzącego trybu życia. Oczywiście nie dziedziczymy cellulitu na udach czy pośladkach, a jedynie skłonność do jego występowania. Jednak dzięki odpowiedniej, zbilansowanej diecie i regularnemu wysiłkowi fizycznemu jesteśmy w stanie problem ten zlikwidować, lub przynajmniej znacznie zminimalizować.

Dieta w walce z cellulitem - co należy wyeliminować?

Żeby pozbyć się „skórki pomarańczowej”, z naszej diety powinny zniknąć wszystkie wysoko przetworzone produkty. Fast- foody, dania instant, sklepowe słodycze, słone przekąski oraz potrawy panierowane i smażone w głębokim tłuszczu mogą przyczyniać się do zwiększonej widoczności cellulitu. Należy wyeliminować też produkty wykonane z oczyszczonej, białej mąki, takie jak pieczywo i makarony. Ze względu na wysoką zawartość soli, zaleca się też ograniczenie spożywania żółtego sera, kiełbas i wędlin.

Jeśli sięganie po szybkie, wysoko przetworzone jedzenie usprawiedliwiasz brakiem czasu na gotowanie, rozważ opcję cateringu dietetycznego. Dobrana specjalnie pod Twoje potrzeby dieta pudełkowa pozwoli Ci go zaoszczędzić. Dodatkowo znajdziesz w niej produkty słynne ze swoich dobroczynnych właściwości, korzystnie wpływające na wygląd i kondycję skóry.

dieta antycellulitowa

Czego nie powinno zabraknąć?

Osoby pragnące pozbyć się cellulitu, powinny zadbać o to, by w ich diecie znalazły się dania o wysokiej zawartości błonnika i witaminy C.

Produkty bogate w błonnik to przede wszystkim pełnoziarniste pieczywo, makarony, owoce i warzywa. Ten składnik ma kluczowe znaczenie: ogranicza wchłanianie toksyn, które wraz z nim są wydalane i nigdy nie trafiają do krwioobiegu. Dzięki temu zapobiega zwiększaniu się widoczności cellulitu.

Witamina C uczestniczy w produkcji kolagenu, przez co ma znaczący wpływ na elastyczność i jędrność skóry. Znajdziemy ją w większości owoców i warzyw. Najwięcej witaminy C zawierają: owoce dzikiej róży, czarna porzeczka, truskawki, kiwi, papryka, brokuły i natka pietruszki.

W walce z cellulitem bardzo ważne jest odpowiednie nawodnienie organizmu. Oprócz wody, której powinniśmy wypijać minimum 1,5 litra dziennie, warto sięgać też po zieloną herbatę. Znajdziemy w niej składniki stymulujące uwalnianie zmagazynowanego tłuszczu i pozytywnie wpływające na kondycję skóry.

Należy zadbać też o to, żeby w naszym jadłospisie nie zabrakło produktów bogatych w kwasy Omega-3. Należą do nich między innymi: łosoś, olej rzepakowy, nasiona chia i siemię lniane. To ostatnie, oprócz zdrowych tłuszczów, dostarczą nam ligniny, czyli składnika regulującego poziom estrogenów w organizmie.

Kolejnym produktem, o którym warto pamiętać komponując jadłospis są jajka. Dostarczają one aminokwasów niezbędnych w procesie produkcji kolagenu. Są także źródłem lecytyny odpowiedzialnej za odbudowę komórek skóry.

Ruszaj się!

Oprócz odpowiednio dobranej diety antycellulitowej, w poradzeniu sobie z cellulitem bardzo pomocny będzie wysiłek fizyczny. Dzięki niemu poprawi się krążenie krwi i dotlenienie tkanek. Za najbardziej skuteczne uważa się pływanie, aerobik wodny oraz inne ćwiczenia wzmacniające mięśnie, jednak każda dodatkowa regularnie wykonywana aktywność przyniesie rezultaty.

 

 

Kobieta robi notatki odnośnie swojej diety
Ciekawostki
09.07.2024

Dieta dla grupy krwi 0 – jak odżywiać się zgodnie z grupą krwi?

Odżywianie zgodnie z grupą krwi 0 bazuje na zaleceniach Petera J. D'Adamo. Lekarz zasugerował, że powinno się stosować dietę pod grupę krwi, zawierającą określone rodzaje pokarmów w zależności od antygenów krwinek czerwonych. W koncepcji dla każdej z grup przewidziano odmienne zalecenia bazujące na mechanizmach ewolucyjnych. Jedzenie zgodne z grupą krwi w teorii ma poprawiać stan zdrowia, zwiększać poziom energii i zapobiegać chorobom.

Dieta dla grupy krwi 0 – jak odżywiać się zgodnie z grupą krwi?
Mężczyzna drapie się po ramieniu
Porady dietetyka
30.06.2024

Dieta przy łuszczycy co powinna się w niej znajdować?

Zaleca się, by dieta w łuszczycy miała charakter przeciwzapalny i uwzględniała produkty będące źródłami omega-3. W toku badań zaobserwowano, że korzystne działanie mają: redukcja wagi, niektóre minerały i witaminy. Na łuszczycę pomagają m.in. witaminy C i B, a także potas i antyoksydanty. Jadłospis diety łuszczycowej może bazować na zaleceniach diety śródziemnomorskiej i powinien być zbilansowany oraz dopasowany do indywidualnych potrzeb.

Dieta przy łuszczycy co powinna się w niej znajdować?
Ręka kobiety sięga widelcem po sałatkę
Przepisy, Ciekawostki, Odchudzanie
28.06.2024

Dieta sałatkowa – czyli jak jeść smacznie i zdrowo

Aby zauważyć korzystne efekty diety sałatkowej i zadbać o swoje zdrowie ważne jest właściwe zbilansowanie jadłospisu. Podstawą jest dopasowanie kaloryczności menu do indywidualnego zapotrzebowania i sięganie po różnorodne produkty: źródła błonnika, białka, zdrowych tłuszczów i węglowodanów złożonych. Lekkie sałatki to doskonały sposób na jedzenie smacznie i zdrowo, nawet żyjąc intensywnie.

Dieta sałatkowa – czyli jak jeść smacznie i zdrowo

Sprawdź, jak smaczne może być odchudzanie

Catering dietetyczny WygodnaDieta.pl pozwala nie tylko tracić zbędne kilogramy, ale też jeść smacznie i zdrowo.

Wygodnadieta.pl (my) korzystamy z cookies i innych podobnych technologii
Jeśli zaakceptujesz wszystkie cookies, zapiszemy w Twoim urządzeniu cookies i inne pliki (ogólnie cookies) analityczne i marketingowe... więcej (w celu profilowanego marketingu). Jeśli odrzucisz wszystkie - zapiszemy tylko cookies techniczne, niezbędne dla działania naszych stron. Cookies możesz też ustawić samodzielnie (Ustawienia). Używamy cookies zgodnie z Polityką prywatności,... więcej
Ustawienia
Akceptuję