HACCP – Certyfikat messenger
Infolinia: 22 730 00 69 22 723 31 87 22 110 50 88
przepis na sernik kokosowy z chia
23.01.2020

Przepis na lekki sernik kokosowy z chia i musem mango

Serniki to jedne z najpopularniejszych ciast goszczących na naszych stołach. Są słodkie, puszyste i delikatne w smaku. Chętnie serwujemy je zarówno na co dzień, jak i na specjalne okazje. Niestety, te tradycyjne bywają często wysoko kaloryczne, ciężko strawne i pozbawione cennych składników odżywczych. Nie musisz jednak zupełnie rezygnować z tego deseru, nawet jeśli starasz się dbać o sylwetkę. Wystarczy, że przygotujesz jego zdrowszą wersję, z lekkim serkiem wiejskim i nasionami chia. Nasza propozycja to bezglutenowy sernik kokosowy. Przepis ten z pewnością przypadnie do gustu osobom zmagającym się z celiakią lub nietolerancją glutenu oraz tym na diecie odchudzającej.

Nasiona chia

Nasiona chia nie bez powodu zaliczane są do tak zwanych superfoods. Te drobne ciemne ziarenka skrywają w sobie mnóstwo cennych dla zdrowia właściwości. Zawierają więcej kwasów tłuszczowych Omega-3 niż łosoś atlantycki, więcej wapnia niż mleko i więcej żelaza niż szpinak. Są także świetnym źródłem białka, potasu, magnezu, cynku, fosforu i błonnika pokarmowego. Ich obecność w diecie poprawi naszą pamięć i koncentrację, ukoi nerwy, wzmocni kości, pomoże uregulować ciśnienie tętnicze krwi i przyspieszy perystaltykę jelit.

Mleko kokosowe

Mleko kokosowe wytwarzane jest z miąższu kokosa oraz charakteryzuje się niepowtarzalnym, egzotycznym smakiem i aromatem. To dobre źródło krótkołańcuchowych kwasów tłuszczowych. Mleczko kokosowe zawiera także sporo manganu, fosforu, żelaza, miedzi i selenu oraz witamin z grupy B. Ma działanie przeciwbakteryjne i przeciwbólowe, zmniejsza ryzyko rozwoju chorób nowotworowych oraz łagodzi stany zapalne w organizmie. Tego produktu nie może zabraknąć w wielu tradycyjnych daniach kuchni tajskiej, hinduskiej i indonezyjskiej. Doskonale współgra z curry i będzie świetnym dodatkiem do zup i sosów. Sprawdzi się też jako składnik słodkich deserów, takich jak pudding, muffinki czy sernik. Kokosowy zapach i aksamitna konsystencja z pewnością przypadną do gustu wielbicielom egzotycznych smaków.

Jeśli jesteś na diecie redukcyjnej i nie możesz powstrzymać się przed sięgnięciem po coś słodkiego, wypróbuj ten sernik kokosowy. Przepis jest bardzo prosty, a ciasto nie tylko zaspokoi Twoją ochotę na słodycze, lecz także dostarczy Twojemu organizmowi mnóstwa cennych substancji odżywczych.

sernik chia

Składniki:

  • mleko kokosowe: 100 g,
  • mleko 0,5%: 80 g,
  • serek wiejski: 800 g,
  • nasiona chia: 30 g,
  • ksylitol: 10 g,
  • pulpa mango: 250 g.

Wykonanie: Chia łączymy z mlekiem i mlekiem kokosowym. Dokładnie mieszamy i zostawiamy na 2-3 godziny, żeby nasionka napęczniały, mieszając co jakiś czas. Następnie dodajemy serek wiejski oraz ksylitol i ponownie mieszamy. Otrzymaną masę przekładamy do foremki i polewamy zblendowaną na mus pulpą mango. Odstawiamy do lodówki na kilka godzin do stężenia. Można go udekorować świeżymi owocami (np. truskawki, maliny, borówki) oraz listkami mięty. Deser smakuje najlepiej dobrze schłodzony. Smacznego!

×