HACCP – Certyfikat
Infolinia: 22 730 00 69 22 723 31 87 22 110 50 88
04.05.2020

Alkohol na diecie

Podczas przyjęć, ważnych uroczystości i spotkań z przyjaciółmi często trudno jest nam odmówić sobie piwa czy lampki wina. Latem kuszą nas kolorowe, orzeźwiające drinki, a zimą aromatyczne grzańce. Z kolei na weselach i spotkaniach rodzinnych nie może zabraknąć symbolicznego toastu. Każdy wie, że alkohol szkodzi zdrowiu, jednak często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że jego spożywanie może również zaprzepaścić efekty odchudzania. Z tego artykułu dowiesz się, czy można sięgać po alkohol na diecie redukcyjnej i które trunki są najmniej, a które najbardziej kaloryczne.

Wpływ alkoholu na zdrowie

Należy zdawać sobie sprawę z tego, że każdy alkohol, nawet w najmniejszych ilościach może być bardzo szkodliwy dla zdrowia. Praktycznie każda jego dawka obniża sprawność układu nerwowego i, zaburza pracę układu pokarmowego. Regularne spożywanie napojów alkoholowych często prowadzi też do chorób wątroby i trzustki oraz do pogorszenia stanu cery i nasilenia się zmian trądzikowych.
Często słyszy się o tym, że wytrawne wino czy piwo wypijane w umiarkowanych ilościach nie tylko nie szkodzą, lecz nawet mogą pozytywnie wpłynąć na stan zdrowia. Rzeczywiście, piwo zawiera sporo witamin z grupy B, a wino jest bardzo bogatym źródłem antyoksydantów, czyli substancji spowalniających proces starzenia się organizmu. Stanowisko naukowców, w tym WHO i Amerykańskiego Towarzystwa Medycznego, utrzymuje jednak, że zagrożenia związane ze spożywaniem alkoholu znacznie przewyższają jego możliwe korzyści zdrowotne.

Alkohol na diecie – czy można?

Większość napojów alkoholowych zawiera sporo kalorii. Dodatkowo zazwyczaj nie spożywamy ich samych, lecz jako dodatek do słodkich lub słonych przekąsek, a to może znacznie utrudnić walkę o wymarzoną sylwetkę. Jednak jeśli trudno jest Ci odmówić sobie tej przyjemności, nic się nie stanie, jeśli od czasu do czasu pozwolisz sobie na szklankę piwa czy kieliszek wina. Pamiętaj jednak, żeby zachować umiar i zdrowy rozsądek, a skonsumowane trunki wlicz do dziennego bilansu kalorycznego.

alkohol na diecie

Alkohol na diecie – jaki będzie najlepszy?

Alkohole różnią się od siebie smakiem, właściwościami i kalorycznością. Zazwyczaj najbardziej kaloryczne i najmniej korzystne dla zdrowia są słodkie kolorowe drinki – znajdziemy w nich mnóstwo cukru, sztucznych barwników i konserwantów, a niektóre z nich mogą mieć nawet 300 kcal, czyli tyle, co pełnowartościowy posiłek.
Znacznie lepszym rozwiązaniem będzie wybranie piwa lub wytrawnego wina. W przypadku tego pierwszego, warto pamiętać o tym, że im ciemniejsze, tym bardziej kaloryczne. 500 ml jasnego piwa to około 240 kcal, natomiast taka sama ilość ciemnego piwa porter dostarczy nam 340 kcal. Lampka wytrawnego wina zawiera natomiast około 80 kcal.

Alkohol może poważnie zaszkodzić Twojemu zdrowiu i negatywnie wpłynąć na sylwetkę. Jeśli już decydujesz się na jego spożywanie, pamiętaj o tym, żeby zachować umiar. Unikaj sztucznych kolorowych drinków. Zamiast nich wybierz dobrej jakości wino lub piwo, które są znacznie mniej przetworzone i nie tak wysoko kaloryczne.

×