HACCP – Certyfikat messenger
Infolinia: 22 730 00 69 22 723 31 87 22 110 50 88
28.09.2020

Fałszywi przyjaciele, czyli wysokokaloryczne zdrowe przekąski

Przejście na zbilansowaną, pełnowartościową dietę to dobry krok w życiu każdego człowieka. Jest jednak jedna podstawowa zasada odchudzania i polega ona na zmniejszeniu ilości dziennie spożywanych kalorii. Każdy produkt, który zawiera w sobie dużo witamin, jest zdrowy dla naszego organizmu, nie oznacza to jednak, że można jeść go bez ograniczeń. Zobaczmy, jakie zdrowe przekąski mogą nas „oszukać” i sprawić, że przytyjemy.

Suszone owoce i bakalie

Są smaczne, zawierają dużo witamin oraz błonnika i nie zapychają. Stanowią doskonały dodatek do zdrowych deserów lub świetną przekąskę spożywaną solo między posiłkami. Zanim jednak zaczniemy pałaszować te smakołyki, warto sprawdzić, czy nie zostały one dosłodzone cukrem lub innym słodzikiem. Co więcej, bakalie to głównie cukry proste, które szybko się trawią, co sprawia, że często jemy ich zbyt dużo, pochłaniając nawet kilkaset kalorii.

O ile suszone owoce to zdrowa przekąska pełna witamin, którą warto wdrożyć do diety, należy zwrócić uwagę na ich jakość oraz ilość, aby nie przesadzić.

Orzechy i nasiona

W orzechach i nasionach znajdziemy całą masę witamin i minerałów. Charakteryzują się one również sporą zawartością białka oraz zdrowych kwasów tłuszczowych. A jednak trenerzy personalni i dietetycy zalecą spożywać nie więcej niż garść takich przekąsek dziennie. Dlaczego? Ponieważ, pomimo dużej wartości odżywczej, orzechy i nasiona są również bardzo kaloryczne. Większość orzechów oraz migdały w 100 gramach zawierają ponad 600 kalorii!

Orzechy i nasiona to świetny dodatek do owsianek, jogurtów, a nawet panierek do mięs lub sosów. Należy jednak pamiętać, aby nie przesadzić z ich ilością, ponieważ bardzo łatwo można przekroczyć ustalony limit kaloryczny.

Masło orzechowe

Masło orzechowe uważane jest powszechnie za zdrową przekąskę. Jednak czy tak jest zawsze? Decydując się na zakup tego smakołyku, warto sprawdzić jego skład. W niektórych masłach orzechowych znajdziemy bowiem cukier, a czasem również inne dodatki, np. oleje roślinne. Najbardziej wartościowe jest masło orzechowe składające się 100% z orzechów. Jednak i takie charakteryzuje się wysoką kalorycznością. 100 gram masła orzechowego ma porównywalną ilość kalorii co 100 g orzechów, czyli około 600.

Podobnie rzecz wygląda z masłem migdałowym, które również staje się coraz popularniejsze. Oczywiście w niewielkich ilościach te przekąski są bardzo pożywne, należy jednak zachować umiar w ich spożywaniu.

wysokokaloryczne zdrowe przekąski

Bataty

Słodkie ziemniaki można pociąć w paski i upiec, tworząc z nich batatowe frytki, stanowiące smaczną i zdrową przekąskę. Świetnie smakują z solą, ketchupem, a także bez niczegożadnych dodatków. Jednak czy można je pochłaniać bez końca? Warto wiedzieć, iż frytki z dwóch dużych batatów mają ok. 350 kcal. Nawet gdy zjemy je bez dodatków, jest to kaloryczność dobrego obiadu, a gdy traktujemy je jako przekąski? Cóż, bardzo łatwo można się zapomnieć i dodać kilkaset kalorii do ustalonego bilansu kalorycznego. Warto więc uważać na to, ile takich pyszności spożywamy.

Zdrowe desery

Na diecie odchudzającej polecane są zdrowe desery, które mają nam zastąpić słodycze. I chociaż takie przekąski są zdrowe, często również nie oznacza to znacznego zmniejszenia ilości kalorii. Smakołyk, który posłodzimy ksylitolem lub erytrytolem będzie miał mniej kalorii, niż ten posłodzony cukrem, jednak musimy pamiętać, iż nie oznacza to od razu, że możemy się zajadać bez ograniczeń. Zdrowe wypieki, czy słodkie pożywne desery zazwyczaj też mają sporo kalorii i warto zwracać uwagę na to, jak często sobie na nie pozwalamy.

Czy zdrowych przekąsek należy unikać?

Celem tego artykułu jest uświadomienie, że nie wszystko, co zdrowe jest niskokaloryczne. Nikogo nie namawiamy do całkowitej rezygnacji z wyżej wymienionych przekąsek, a jedynie do ograniczenia ich ilości.

Orzechy, suszone owoce, bataty – są to produkty, stanowiące źródło niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania witamin i minerałów. Już samo zastąpienie nimi słodyczy, standardowych frytek czy orzeszków w czekoladzie to duży sukces. Jeżeli jednak naszym celem jest zrzucenie wagi, nie mamy wyboru, musimy zwracać uwagę na kalorie. A skoro nie chcemy rezygnować z tych smacznych i zdrowych przekąsek, warto wdrożyć je do swojego jadłospisu. Oczywiście w odpowiedniej ilości.

Nie wiesz, jak stworzyć dietę, w której wysokokaloryczne zdrowe przekąski znajdą swoje miejsce? Postaw na gotowy jadłospis, stworzony przez doświadczonych dietetyków, którzy wiedzą, ile kalorii powinny mieć takie przyjemności. Zapraszamy do wyboru diet z dostawą do domu z naszej oferty oraz kontaktu ze specjalistą, który doradzi wskaże odpowiednią kaloryczność i podpowie, jak spożywać posiłki, aby uzyskać wymarzone efekty. Pamiętajmy, że nawet podczas odchudzania nie musimy rezygnować z dobrych rzeczy. Nasze menu pokaże ci, że można jeść zdrowo i smacznie.

×