27.12.2023

Dieta 5 kg w 3 dni – czy jest ona bezpieczna dla zdrowia?

dieta 5 kg w 3 dni

Najczęściej przed jakąś ważną uroczystością, wiele osób szuka sposobu na to, jak schudnąć w krótkim czasie kilka kilogramów, jak mieć płaski brzuch w 3 dni, jak schudnąć 5 kg w 3 dni albo 5 kg w 5 dni. Czy szybkie diety 3-dniowe rzeczywiście gwarantują imponującą utratę masy ciała? Czy to jednak bezpieczny dla zdrowia sposób na utratę kilogramów? Sprawdzamy, jak wygląda odchudzająca dieta 3-dniowa i czy warto ją stosować.

Spis treści:

  1. Dieta 5 kg w 3 dni – jak wygląda taka dieta?
  2. Dieta 5 kg w 3 dni – czy jest bezpieczna?
  3. Dieta 5 kg w 3 dni – przykładowy jadłospis

na czym polega dieta 5 kg w 3 dni

Dieta 5 kg w 3 dni – jak wygląda taka dieta?

Każdy, kto szuka sposobu na to, jak schudnąć z brzucha w krótkim czasie, w końcu natknie się na dietę wojskową/militarną, znaną też jako dieta 5 kg w 3 dni. Pomimo swojej nazwy, nie ma żadnego związku z siłami zbrojnymi, a nazwa ta prawdopodobnie wynika z przekonania, że ten reżim żywieniowy był stosowany w celu przygotowania żołnierzy do specjalnych zadań. Zwolennicy diety twierdzą, iż wystarczy przez 3 dni spożywać 3 posiłki oraz przestrzegać kilku zasad, aby stracić na wadze. 3-dniowa dieta polega na spożywaniu tylko 3 posiłków dziennie: śniadania, obiadu i kolacji, w których najczęściej ogranicza się spożycie węglowodanów złożonych i tłuszczu. Dieta ta dostarcza organizmowi około 1000 kcal dziennie i jest bogata w białko. Jadłospis uwzględnia: warzywa, owoce, mięso, ryby. Dozwolona jest herbata bez cukru i kawa na odchudzanie.

czy dieta 5 kg w 3 dni jest bezpieczna

Dieta 5 kg w 3 dni – czy jest bezpieczna?

Dieta 5 kg w 3 dni nie jest bezpieczna dla zdrowia. Szczególnie nie jest zalecana dla dzieci, osób niedożywionych, z zaburzeniami odżywiania, kobiet w ciąży i karmiących, osób z chorobami przewlekłymi czy osób starszych. Taki sposób żywienia może wpływać negatywnie na samopoczucie, powodując ogólne osłabienie, bóle i zawroty głowy. Długotrwałe stosowanie tego rodzaju diet z pewnością wpłynie negatywnie na organizm, doprowadzając do niedoboru witamin i składników mineralnych.

Jeśli zastanawiasz się, jak szybko schudnąć w 3 dni, musisz wiedzieć, że niemożliwe jest, aby stracić w 3 dni 5 kg tkanki tłuszczowej. Najczęściej szybkie diety 3-dniowe powodują utratę wody, straty zalegającej treści jelitowej czy beztłuszczowej masy ciała. Po zakończeniu diety 3-dniowej, 5 kg mniej będziesz ważyć bardzo krótko, a jak tylko wrócisz do normalnego sposobu żywienia, waga zacznie rosnąć. Żadna restrykcyjna szybka dieta nie uczy prawidłowej relacji z jedzeniem: krótkotrwałe zmiany dają krótkotrwałe efekty. Aby móc cieszyć się zdrowiem i wymarzoną sylwetką, nie ma drogi na skróty, trzeba wdrożyć zmiany na stałe.

Sprawdź także: Aplikacje pomocne w odchudzaniu

Dieta często kojarzy nam się z czymś restrykcyjnym i trudnym do przestrzegania. Jednak wcale nie musi tak wyglądać. Jeśli nie wiesz, jak zacząć odchudzanie skorzystaj z pomocy dietetyka, który indywidualnie dopasuje dietę do Twoich preferencji i oczekiwań. Skutecznym sposobem na utratę zbędnych kilogramów i wykształcenie zdrowych nawyków jest też dieta pudełkowa o odpowiednio dobranej kaloryczności.

Sprawdź także: Smaczna dieta odchudzająca? A dlaczego nie?

jadłospis na diecie 5 kg w 3 dni

Dieta 5 kg w 3 dni – przykładowy jadłospis

Jadłospis dla diety 5 kg w 3 dni składa się z 3 posiłków, pomiędzy którymi nie można spożywać żadnych dodatkowych przekąsek. Przygotowanie posiłków jest proste i nie wymaga wiele czasu, jednak nie zaleca się tak monotonnego i niskoenergetycznego jedzenia. Przedstawiony poniżej przykładowy jadłospis 3-dniowej diety nie ma na celu przekonywać do stosowania tego rodzaju metod odchudzania, a jedynie pokazać, jak wygląda taki sposób żywienia.

Dzień 1

Śniadanie: 2 jajka ugotowane na twardo, warzywa gotowane na parze: brokuł, kalafior oraz kawa bez cukru

Obiad: indyk pieczony z cebulą, marchewką i papryką oraz herbata bez cukru

Kolacja: tuńczyk w sosie własnym z pomidorem i ogórkiem oraz herbata bez cukru

produkty zalecane na diecie 5 kg w 3 dni

Dzień 2

Śniadanie: 1 jabłko, pieczony dorsz w ziołach z pomidorami i herbata bez cukru

Obiad: mięso z kurczaka gotowane na parze z surówką z marchewki, selera i jabłka oraz szklanka herbaty bez cukru

Kolacja: pulpeciki z indyka gotowane na parze z brokułem

Dzień 3

Śniadanie: 1 marchew, 1 kalarepa, 1 jajko na twardo oraz czarna kawa bez cukru

Obiad: mintaj zapiekany w pomidorach z surówką z kapusty i groszku oraz herbata bez cukru

Kolacja: koktajl bananowo-orzechowy, warzywa gotowane na parze: papryka i cukinia oraz herbata bez cukru

 

Kobieta robi notatki odnośnie swojej diety
Ciekawostki
09.07.2024

Dieta dla grupy krwi 0 – jak odżywiać się zgodnie z grupą krwi?

Odżywianie zgodnie z grupą krwi 0 bazuje na zaleceniach Petera J. D'Adamo. Lekarz zasugerował, że powinno się stosować dietę pod grupę krwi, zawierającą określone rodzaje pokarmów w zależności od antygenów krwinek czerwonych. W koncepcji dla każdej z grup przewidziano odmienne zalecenia bazujące na mechanizmach ewolucyjnych. Jedzenie zgodne z grupą krwi w teorii ma poprawiać stan zdrowia, zwiększać poziom energii i zapobiegać chorobom.

Dieta dla grupy krwi 0 – jak odżywiać się zgodnie z grupą krwi?
Mężczyzna drapie się po ramieniu
Porady dietetyka
30.06.2024

Dieta przy łuszczycy co powinna się w niej znajdować?

Zaleca się, by dieta w łuszczycy miała charakter przeciwzapalny i uwzględniała produkty będące źródłami omega-3. W toku badań zaobserwowano, że korzystne działanie mają: redukcja wagi, niektóre minerały i witaminy. Na łuszczycę pomagają m.in. witaminy C i B, a także potas i antyoksydanty. Jadłospis diety łuszczycowej może bazować na zaleceniach diety śródziemnomorskiej i powinien być zbilansowany oraz dopasowany do indywidualnych potrzeb.

Dieta przy łuszczycy co powinna się w niej znajdować?
Ręka kobiety sięga widelcem po sałatkę
Przepisy, Ciekawostki, Odchudzanie
28.06.2024

Dieta sałatkowa – czyli jak jeść smacznie i zdrowo

Aby zauważyć korzystne efekty diety sałatkowej i zadbać o swoje zdrowie ważne jest właściwe zbilansowanie jadłospisu. Podstawą jest dopasowanie kaloryczności menu do indywidualnego zapotrzebowania i sięganie po różnorodne produkty: źródła błonnika, białka, zdrowych tłuszczów i węglowodanów złożonych. Lekkie sałatki to doskonały sposób na jedzenie smacznie i zdrowo, nawet żyjąc intensywnie.

Dieta sałatkowa – czyli jak jeść smacznie i zdrowo

Sprawdź, jak smaczne może być odchudzanie

Catering dietetyczny WygodnaDieta.pl pozwala nie tylko tracić zbędne kilogramy, ale też jeść smacznie i zdrowo.

Wygodnadieta.pl (my) korzystamy z cookies i innych podobnych technologii
Jeśli zaakceptujesz wszystkie cookies, zapiszemy w Twoim urządzeniu cookies i inne pliki (ogólnie cookies) analityczne i marketingowe... więcej (w celu profilowanego marketingu). Jeśli odrzucisz wszystkie - zapiszemy tylko cookies techniczne, niezbędne dla działania naszych stron. Cookies możesz też ustawić samodzielnie (Ustawienia). Używamy cookies zgodnie z Polityką prywatności,... więcej
Ustawienia
Akceptuję