HACCP – Certyfikat messenger
Infolinia: 22 730 00 69 22 723 31 87 22 110 50 88
warzywa zimowe
12.01.2019

Warzywa, które powinniśmy jeść zimą

Warzywa, które powinny gościć na naszych talerzach w czasie zimy: Buraki Są lekkostrawne i niskokaloryczne, dostarczają mnóstwa cennych dla zdrowia mikroelementów. To doskonałe źródło magnezu, potasu, wapnia, witaminy B6 i kwasu foliowego. Częste spożywanie tego warzywa pomoże uregulować ciśnienie tętnicze krwi, zmniejszy ryzyko miażdżycy i wspomoże odporność. Dodatkowo, dzięki wysokiej zawartości antyoksydantów, buraki spowalniają procesy starzenia organizmu i hamują rozwój komórek nowotworowych. Buraki pod każdą postacią mają dobroczynne dla naszego zdrowia właściwości. Idealnie nadają się jako składnik do soków czy sałatek. Marchew Znana wszystkim, tania i łatwo dostępna. Marchewka zawiera dużo b-karotenu, czyli prowitaminy A. Zapewnia piękny, promienny wygląd cery, wspiera odpowiednie funkcjonowanie narządu wzroku i hamuje szkodliwe procesy oksydacyjne. Marchew zawiera również dużo witamin z grupy B, kwasu foliowego i potasu. To także bogate źródło błonnika, dzięki któremu reguluje trawienie, leczy niestrawność i zapobiega zaparciom. Aby w pełni wykorzystać zdrowotne właściwości tego warzywa, warto podawać je w potrawach z dodatkiem zdrowych tłuszczów. Seler To warzywo niestety często bywa niedoceniane, a ze względu na swoje nieocenione właściwości zdecydowanie częściej powinno gościć w naszej diecie. Seler zawiera prawie dwukrotnie więcej witaminy C niż cytryna. Jest też doskonałym źródłem witaminy E, nazywanej witaminą młodości. Seler dostarczy nam także dużo składników mineralnych, takich jak fosfor, wapń, potas, cynk, magnez i żelazo. Roszponka Roszponka jest skarbnicą prowitaminy A, witaminy C oraz tych z grupy B, wapnia, fosforu, żelaza, potasu, magnezu i fosforu. To warzywo wspiera pracę układu pokarmowego, reguluje trawienie i pomaga przy zaparciach. Warto wspomnieć także, że roszponka ma działanie uspakajające, zwiększa odporność na stres i zmniejsza ryzyko zachorowania na wiele chorób. Jej charakterystyczny, lekko orzechowy smak sprawia, że doskonale sprawdzi się jako składnik zielonych sałatek z dodatkiem serów i niektórych owoców. Korzeń pietruszki To warzywo popularne w polskiej kuchni. Wzbogaca smak potraw i nadaje im niepowtarzalnego aromatu. Jest źródłem wielu witaminy A, K, C, PP, żelaza, wapnia, magnezu, potasu i flawonoidów. Korzeń pietruszki ma wiele cennych dla zdrowia właściwości. Reguluje procesy trawienne, neutralizuje wzdęcia, działa rozkurczająco, dzięki czemu łagodzi bóle menstruacyjne i wspomaga usuwanie toksyn z organizmu. Ma także działanie moczopędne, dzięki czemu pomaga w pozbyciu się nadmiaru wody z organizmu. Pamiętaj, że aby osiągnąć wymarzoną figurę na lato, warto zacząć pracować nad nią już zimą. Wybierając lokalne, nieprzetworzone produkty, dostarczysz swojemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników, poprawisz odporność i sprawisz, że będzie Ci łatwiej utrzymać zgrabną sylwetkę.

×