Witaminy przyspieszające odchudzanie

witaminy na odchudzanie

Witamina C – niezastąpiona w diecie odchudzającej

Witamina C znana jest także pod nazwą kwasu askorbinowego. Uczestniczy w procesach lipolitycznych. Dzięki niej spalanie tłuszczu z ud, pośladków oraz brzucha może zachodzić szybciej. Jest niezbędnym składnikiem diety osób, które pragną zrzucić nadprogramowe kilogramy. Związek ten bierze udział w wielu procesach. Mowa między innymi o:

  • procesach przemiany tyrozyny, czyli hormonu stymulującego procesy spalania w organizmie,
  • aktywowaniu żelaza, które pełni ważną funkcję – transportuje do komórek tlen niezbędny do spalania tłuszczu,
  • pobudzaniu produkcji L-karnityny, która znana jest ze swych właściwości odchudzających,
  • przeciwdziałaniu wychwytowi glukozy przez receptory komórek, dzięki czemu wątroba nie produkuje tzw. tłuszczu zapasowego,
  • zapobieganiu magazynowaniu tłuszczu w organizmie.

Niedobór witaminy C może prowadzić do obniżenia wydolności fizycznej, co negatywnie wpływa na nasze samopoczucie oraz zapał do aktywności fizycznej. Najbogatszymi źródłami tego związku są: owoce aceroli, dzikiej róży, rokitnik, natka pietruszki i czarna porzeczka.

Sprawdź także:  Odchudzanie na wiosnę - jak skuteczne schudnąć?

Witamina D – w walce z otyłością

Jedno z badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych wykazało pewną prawidłowość. Otóż właściwy poziom witaminy D w organizmie przekłada się na spadek wagi już we wstępnej fazie odchudzania. Oto właściwości tego związku, które wspomagają zrzucanie nadprogramowych kilogramów:

  • przyspieszanie spalania tkanki tłuszczowej, dzięki regulacji wydzielania kortyzolu (tzw. hormonu stresu) odpowiedzialnego za odkładanie się tkanki tłuszczowej,
  • wpływ na wydzielanie leptyny, czyli hormonu, który odpowiada za uczucie sytości, tym samym zmniejsza nadmierny apetyt,
  • niedobór związku oddziałuje na zwiększenie dwóch hormonów we krwi – parathormonu i kalcytriolu; te dwa związki w nadmiarze przyczyniają się do odkładania tłuszczu.

Zobacz też:  Tłuszcz w odchudzaniu

Witaminę D można dostarczać organizmowi z pożywieniem. Jej źródłem są jaja, ryby, mięso oraz produkty mleczne. Związek ten jest również produkowany w skórze pod wpływem promieni słonecznych. W naszych szerokościach geograficznych trudno jednak o pokrycie zapotrzebowania organizmu na ten składnik ze słońca. Często konieczne jest przyjmowanie suplementów diety łączących w sobie witaminę D3 oraz K2.

Dowiedz się więcej:  Sposoby na wypadające włosy – dieta i suplementy

witaminy na odchudzanie

Witaminy z grupy B – pomagają utrzymać prawidłową wagę

Witaminy z grupy B to związki, które biorą udział w procesie zamiany energii chemicznej (pozyskanej z pożywienia) na energię konieczną do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wpływają one na pracę tarczycy, co pomaga przeciwdziałać niekontrolowanemu przyrostowi masy ciała. Ponadto pomagają w:

  • utrzymaniu prawidłowej wagi,
  • pobudzaniu przemiany materii,
  • uczestniczą w procesie spalania węglowodanów (B1 i B2),
  • uczestniczą w procesie przetwarzania kwasów tłuszczowych (B7),
  • uczestniczą w metabolizmie białek (B12).

Niedobór witamin z grupy B może prowadzić do osłabienia mięśni, co negatywnie wpływa na efektywność treningów. Ich źródłem są w głównej mierze produkty pochodzenia roślinnego (m.in. nasiona roślin strączkowych, ryż, orzechy włoskie, szpinak), a także mięso i jaja.

A czy Twoja dieta jest bogata w witaminy?

Składniki do diety wysokotłuszczowej: mięso i olej
Porady dietetyka
10.04.2024

Dieta wysokotłuszczowa – zalecenia, efekty oraz jadłospis

W standardowej, zdrowej i prawidłowo zbilansowanej diecie tłuszcz stanowi ok. 1/3 wszystkich kalorii. Jeszcze parę lat temu królował mit, że to właśnie tłuszcz odpowiada za gromadzenie się tkanki tłuszczowej, więc wiele odchudzających się osób ograniczało ten składnik w diecie. Na szczęście obecnie tłuszcz nie wzbudza już lęku, a niezwykle popularne stały się diety wysokotłuszczowe. Jakie są zalecenia i efekty diety bogatej w tłuszcze i czy taki sposób żywienia ma sens?

Dieta wysokotłuszczowa – zalecenia, efekty oraz jadłospis
Jedzenie i waga (dieta 800 kcal)
Przepisy, Ciekawostki
09.04.2024

Dieta 800 kcal – na czym polega? Efekty oraz przykładowy jadłospis

Dieta 800 kcal to restrykcyjny plan żywieniowy, który zyskał popularność jako sposób na szybką utratę wagi. Jego podstawą jest przede wszystkim drastyczne ograniczenie dziennej liczby kalorii. Czy taka dieta faktycznie działa? Jak wpływa na zdrowie i czy pomaga schudnąć w zdrowy i zrównoważony sposób? Sprawdzamy.

Dieta 800 kcal – na czym polega? Efekty oraz przykładowy jadłospis
Dietetyczka rozpisuje dietę
Ciekawostki
08.04.2024

Dieta zgodna z grupą krwi – jak wygląda w praktyce?

Każdego roku pojawiają się setki nowych teorii dotyczących tego, co jeść, aby szybko schudnąć, być zdrowszym i pełnym energii. Dietetycy wciąż zastanawiają się, dlaczego osoby, które szukają odpowiedzi na te i podobne pytania, nie przyjmują do wiadomości jednego słusznego rozwiązania — pełnowartościowej diety. Jakiś czas temu, na fali popularności dziwnych strategii dla zdrowia, pojawiła się dieta zgodna z grupą krwi. Czy faktycznie ma sens? Sprawdźmy!

Dieta zgodna z grupą krwi – jak wygląda w praktyce?

Sprawdź, jak smaczne może być odchudzanie

Catering dietetyczny WygodnaDieta.pl pozwala nie tylko tracić zbędne kilogramy, ale też jeść smacznie i zdrowo.

Wygodnadieta.pl (my) korzystamy z cookies i innych podobnych technologii
Jeśli zaakceptujesz wszystkie cookies, zapiszemy w Twoim urządzeniu cookies i inne pliki (ogólnie cookies) analityczne i marketingowe... więcej (w celu profilowanego marketingu). Jeśli odrzucisz wszystkie - zapiszemy tylko cookies techniczne, niezbędne dla działania naszych stron. Cookies możesz też ustawić samodzielnie (Ustawienia). Używamy cookies zgodnie z Polityką prywatności,... więcej
Ustawienia
Akceptuję