HACCP – Certyfikat
Infolinia: 22 730 00 69 22 723 31 87 22 110 50 88
19.03.2020

Odchudzanie na wiosnę

Jak schudnąć, by wiosną czuć się świetnie? W dodatku w tej wymarzonej, o rozmiar mniejszej sukience? I czy to w ogóle możliwe, kiedy przesilenie wiosenne pozbawia nas często nie tylko sił fizycznych, ale i silnej woli? Zapewniamy, że na wszystko są dobre sposoby!

Jak schudnąć – dieta w wiosennej odsłonie

Wiosna to czas, kiedy chcemy poczuć się lżej, zrzucając nie tylko czapki, szaliki i puchowe kurtki, ale też zbędne kilogramy. Nie ma w tym nic dziwnego – ta pora roku wydaje się idealna na realizację dietetycznych postanowień. Problem w tym, że przedwiośnie z jednej strony dodaje nam skrzydeł, a z drugiej – skutecznie je podcina. Znacie to? Silna motywacja kontra senność, wahania nastrojów, ciągła ochota na coś do jedzenia…
Pamiętaj, że zmęczony zimą organizm ma prawo domagać się rozpieszczania. I wcale nie chodzi tu o kolejną paczkę chipsów czy delicji schrupaną przy telewizorze czy komputerze. Wręcz przeciwnie, chodzi o:

  • wartościowe węglowodany, białko i tłuszcze,
  • witaminę C oraz A, D, E i te z grupy B,
  • magnez, potas, cynk i żelazo,
  • ruch, który pomoże wyzwolić endorfiny, czyli hormony szczęścia,
  • światło, więcej światła! Nie to bijące z ekranów a prawdziwe, słoneczne… Każdy promyk jest teraz na wagę złota.

Im lepiej zadbasz o siebie, tym szybciej poczujesz, że to działa. A waga? Będzie spadać! Jeśli zapewnisz sobie optymalną ilość kalorii i składników odżywczych oraz trochę się poruszasz – na efekty nie będzie trzeba długo czekać.

odchudzanie na wiosnę

Jak schudnąć czyli: ile kalorii, ile posiłków, ile wyrzeczeń?

Liczba kalorii i posiłków to kwestia indywidualna. Zależy m.in. od Twojej wagi ciała, trybu życia i rodzaju aktywności fizycznych, które chcesz podjąć na diecie. Na przykład bardzo niskokaloryczna, restrykcyjna dieta pozbawiona zdrowych tłuszczy i węglowodanów, przy wylewaniu siódmych potów na siłowni – to nie jest dobry pomysł… A zanim ograniczysz liczbę posiłków, wiedz, że może się to skończyć jedynie spadkiem sił i spowolnieniem przemiany materii.
Osoby cierpiące na problemy z tarczycą, wahania cukru we krwi lub nietolerancje pokarmowe mają jeszcze trudniej. Dlatego w przypadku kłopotów zdrowotnych, pytanie „Jak schudnąć?” zdecydowanie lepiej zadać dobremu dietetykowi niż internetowej wyszukiwarce.
Dobra wiadomość jest taka, że nawet na skutecznej diecie odchudzającej nie trzeba rezygnować ze smacznych śniadań, obiadów, podwieczorków i kolacji. Nie wierzysz? Tylko zerknij na nasze przykładowe menu… Pamiętaj też, że zawsze możesz liczyć na pomoc naszych dietetyków, którzy pomogą w wyborze diety. Powiedz nam, że chcesz schudnąć, a my Ci powiemy jak zrobić to dobrze!

×