HACCP – Certyfikat messenger
Infolinia: 22 730 00 69 22 723 31 87 22 110 50 88
07.09.2020

Jak powstrzymać apetyt? Sposoby na oszukanie głodu i zwiększenie sytości

Proces odchudzania dla wielu osób bywa trudny przede wszystkim dlatego, że zmniejszenie ilości spożywanych kalorii często wiąże się także ze zwiększonym uczuciem głodu. To właśnie ciągłe ssanie w żołądku jest najczęstszą przyczyną przerywania diety. Najgorsze są początki, po pewnym czasie, gdy organizm już przyzwyczai się do tego, że dostaje mniej jedzenia, łatwiej będzie utrzymać nowy tryb żywienia. Jak jednak przetrwać pierwsze dni? Na szczęście istnieje kilka sposobów na skuteczne zwiększenie sytości posiłków oraz zapomnienie o ssącym żołądku. Zobaczmy, jak oszukać głód.

Przestrzegaj stałych odstępów między posiłkami

Dietetycy często zalecają, aby jeść częściej, ale mniej. Jest to jeden z najlepszych sposobów na oszukanie głodu. Mniejsza porcja nasyci nas na pewien czas, a krótszy odstęp między jednym, a drugim posiłkiem sprawi, że nie będziemy musieli z niecierpliwością wyczekiwać kolejnej pory jedzenia. Po pewnym czasie organizm przyzwyczai się do nowego trybu żywienia i zaczniemy odczuwać głód wtedy, gdy będzie zbliżać się pora kolejnego posiłku.

Zbilansowana dieta

Jest to najważniejszy aspekt odżywiania, który wiąże się bezpośrednio ze skutecznością odchudzania. Nie każdy jednak wie, że specjalnie ułożona dieta, tworzona jest w taki sposób, aby nie tylko zapewniała deficyt kaloryczny, ale również nie powodowała uczucia ciągłego głodu. Spora zawartość błonnika sprawi, że pomimo zjedzenia mniejszej ilości, będziemy odczuwać sytość przez dłuższy czas. Ważne są również inne niezbędne składniki, takie jak białko, węglowodany, zdrowe tłuszcze oraz witaminy i minerały. Wszystko to nie tylko wpłynie na naszą sylwetkę, ale także pomoże napełnić żołądek aż do kolejnego posiłku. Jeżeli nie wiesz, jak oszukać głód samodzielnie, możesz skorzystać z naszego cateringu dietetycznego i posiłków, przygotowanych przez doświadczonych specjalistów.

Pij wodę

Picie dużych ilości wody pozwoli nam oszukać głód. Woda, która wypełni żołądek, sprawi, że będziemy mieli wrażenie napełnienia. W tym celu najlepiej sprawdzi się czysta mineralna woda gazowana. Bąbelki gazu zajmują miejsce w żołądku i jelitach, eliminując uczucie głodu.

Zajmij się czymś

Jednym z najlepszych sposobów na to, aby oszukać głód, jest po prostu zapomnienie o nim. Nieprzyjemne uczucie głodu często można uciszyć, kiedy przestaniemy o nim myśleć. Najlepiej więc zająć czymś umysł. Może to być praca zawodowa, aktywność fizyczna czy też ulubione hobby. W taki sposób łatwiej będzie nam dotrwać do pory kolejnego posiłku.

jak oszukać głód

Wysypiaj się

Badania dowodzą, iż niezregenerowany organizm, bardziej skłonny jest do podjadania między posiłkami. Po dobrze przespanej nocy jesteśmy odprężeni, a więc nie towarzyszy nam podwyższony poziom kortyzolu – hormonu stresu, powodującego, że chcemy „zajadać” nerwy. Wyspany umysł łatwiej koncentruje się na innych zadaniach, nie myśląc o głodzie.

Stosuj techniki relaksacyjne

Techniki relaksacyjne, takie jak masaż czy aromaterapia potrafią zmniejszyć poziom stresu, który często odpowiedzialny jest za nadmierne podjadanie. Pomagają także odprężyć umysł i pozwalają mu skupić się na czymś innym niż ssący żołądek.

Dlaczego odczuwamy głód?

Silne napady głodu podczas pierwszych dni odchudzania spowodowane są obniżeniem poziomu glukozy we krwi. Do tego dochodzi nieregularne spożywanie posiłków oraz związany z odchudzaniem stres, które mogą potęgować uczucie ssania w żołądku. Stosowanie się do zasad zdrowego odchudzania pozwoli schudnąć bez męczących napadów głodu, które nie pozwalają skupić się na żadnej innej czynności.

Zbilansowana dieta kluczem do sukcesu – jak jeść, aby oszukać głód?

O tym, że to dieta jest najważniejszym elementem, regulującym głód, wspomnieliśmy już we wcześniejszym akapicie. Osoby odchudzające się, chcąc osiągnąć sukces, korzystają z różnych sposobów żywienia, czasem bardzo restrykcyjnych. Diety cud, dieta dukana, dieta jabłkowa czy dieta sokowa – nie są skutecznymi sposobami na trwałą utratę kilogramów, a co więcej, wiążą się z ciągłym uczuciem głodu, ponieważ organizm otrzymuje zbyt małą ilość kalorii i składników odżywczych, aby poprawnie funkcjonować. Tylko zbilansowana dieta, składająca się ze wszystkich niezbędnych człowiekowi składników oraz dobrana kalorycznie do indywidualnej osoby, może wykazać wysoką skuteczność w zakresie redukcji masy ciała.

Dobra dieta, to taka, która nie powoduje ciągłego uczucia głodu, musi zawierać w sobie składniki wszystkie składniki odżywcze, oraz zapewnić sytość na długi czas. Właśnie dlatego tak ważna jest wysoka zawartość błonnika, która sprawia, że nie odczuwamy głodu przez długi czas. Jeżeli nie wiecie, jak oszukać głód, zgłoście się do doświadczonego dietetyka bądź postawcie na catering dietetyczny, serwujący zbilansowane i smaczne dania. W specjalistycznym menu znajdą się nie tylko pełnowartościowe, zbilansowane posiłki, ale ustalona zostanie także kaloryczność, dostosowana do Waszych potrzeb. Dzięki temu będziemy mogli cieszyć się zdrowym, stopniowym odchudzaniem, przystosowanym specjalnie do naszego trybu życia. organizmu i trybu życia.

×